als je iets wilt, spant het hele universum samen om ervoor te zorgen dat je je droom verwezenlijkt

Citaat uit "De Alchemist" van Paulo Coelho.
De Alchemist is meer dan het verhaal van schaapherder die achter zijn droom van een verborgen schat aangaat en in de reis naar deze droom onder andere de alchemist tegen komt met grote spirituele wijsheid, een verhaal om vertrouwen te hebben in wat het leven te bieden heeft, om je levensdoel te vinden en dit als een droom achter na te gaan.

Op een moment dat ik met torenhoge twijfels rondloop, komt er opeens vanalles mijn kant uit... Verschillende mensen spreken over de mooie energie in het Huis, ik krijg stapels bloempotten (kan ik naar hartelust mijn Aloƫ Vera uitplanten), twee grote kartons vol inmaakpotten (ideaal voor mijn kruidenbereidingen), een zak schapenwol (kompleet met stro en vuil :) en een zak verse goudsbloemen (die ik nog te drogen moet leggen). Morgen komt er zowaar een weefgetouw mijn kant uit...
Toeval? Of een samenspannend universum dat me iets wil zeggen? 
In elk geval helpt het me om de moed erin te houden en te vertrouwen... Ook een pad gevormd door kleine stapjes of Echternach processies leidt wel uiteindelijk wel ergens heen. 

-ben benieuwd-




Reacties