Rozemarijn-rozemarijn-rozemarijn


Ik ruim het bestaande kruidenhoekje op in de tuin, de rozemarijnstruik moet eraan geloven. We willen hem verplaatsen naar een hoek tegen het tuinhuis. Na het snoeien, heb ik een tuintafel vol rozemarijn, op zoek dus naar bereidingen met rozemarijn.





Ik snoei ook een deel van de kamperfoelie, en wied alvast wat onkruid. Waarbij ik de paardenbloem nu heel bewust ontwijk (in tegenstelling tot vroeger), om mijn lente "Powermix" te kunnen maken.
Ondertussen gaat An de maagdenpalm te lijf. Ongelooflijk, het eindresultaat na een paar uur werken is een hele hoop uitgetrokken planten, en slechts een klein stukje leeg bloemperk. Maar we komen er wel...

Rosmaarinus Officinalis
De Latijnse naam Rosmarinus komt van de woorden ros = dauw, en marinus = uit zee komen . Rozemarijn is een aromatisch, struikachtig kruid dat in het oude Rome en Griekenland werd gezien als een heilige plant met vele magische eigenschappen.

Reacties