Het Paasweekend

er stonden nog een aantal planten klaar sedert onze laatste uitstap naar het tuincenter.
Ik plant het Sint-Janskruid (Hypericum Perforatum), Boekweit (Fagopyrum Esculentum), Hyssop (Hyssopus officinalis), Artisjok (Cynara scolymus), Rabarber (Rheum rhabarbarum, Kurriekruid (Helichrysum italicum) en het kaasjeskruid (Malva moschata "Rosea").

De toorts die we meebrachten van de wandeling vorige maand heeft het niet overleefd, maar ik had van een vroegere wandeling een uitgedroogde bloem meegebracht die nog wat zaad bevatte. Die plantjes komen ondertussen uit een bloempotje op de vensterbank. Ik zaaide toen ook Vitex (maar die doet nog niet veel) en Sint-Janskruid.
Een tweetal weken geleden zaaide ik ook kamille in een bak, de plantjes zijn gisteren naar de tuin verhuisd.
De rozemarijn struiken die we verplaatsen naar achter in de tuin doen het helaas niet, maar ik breng een struikje mee van bij de schoonouders. Wel leuk als de tuin gevuld raakt met planten van overal en zo een eigen betekenis of verhaal meebrengen.

De bloem in de Aloë Vera wil niet echt open komen, maar de kelkjes bevatten wel telkens een druppeltje nectar, ik snoep er af en toe eentje in het voorbij gaan.

Het scheutje van het citroengras van An krijgt een eigen bloempotje, de citroengeranium van bij ons mama doet het prima in zijn pot. Het vijgenboompje heeft de winter helaas niet overleefd.

Eergisteren ging ik met de meisjes naar de Aveve om stro en eten voor de konijntjes die in aantocht zijn, en ik kon me niet weerhouden, ik breng een 5-tal Rode zonnehoeden mee, een zwarte!! stokroos, twee kerstomatenplantjes en een paprikaplant.
Die moeten deze week nog allemaal een plaatsje krijgen en ik moet er ook nog aan denken om een paar pompoenpitten te planten.

De munt schiet overal op, ik moet er jammer genoeg een heel aantal wieden. Ik probeer of ze "vers" te houden zijn als je ze invriest in een ijsblokje (lekker voor de mochito en de muntthee?)

De rozemarijnolie is beschimmeld, ik start een nieuwe pot op (gingen we gebruiken in kruidnagelzalf tegen gewrihctspijn)
De rozemarijn-azijn is gelukkig wel OK, ik gebruik hem om mijn haar mee te spoelen. Hij ruikt nogal sterk naar azijn, ik probeer de geur van lavendel erin te krijgen...

Reacties