De Tuin

Op zondag smijten we ons nog eens op de tuin. Er staan nog plantjes van ons bezoek aan Ecoflora en we hebben vanalles meegebracht uit Bellegarde.
We planten de Valeriaan, Rode Spoorbloem en het Vlas. Er moet nog een stukje maagdenpalm aan geloven. Er wordt onkruid gewied in de andere stukken, een net gehangen over de rode bessen en een stukje kippengaas over de aardbeien, die een beetje verspreid staan.
Ik heb nog zaailingen van wat misschien wel Juffertjes in 't groen zouden kunnen zijn, de papavers en de korenbloemen worden weer opgegraven en wat meer uit elkaar gezet. Ook de Gojibes krijgt een ander plaatsje. De toorts die we opgroeven tijdens een wandeling en die we al in de tuin gezet hadden, is verdwenen (de slakken?) maar ik had een uitgebloeide toorts in een potje met aarde gelegd, en daar zijn er toch een aantal van opgeschoten, ik plant ze gelijk ook uit.
Op maandag ga ik nog even langs bij Spinrad, een neteldoek kopen. Er is alleen nog kaasdoek voorradig (en zo leer ik dat neteldoek grover geweven is dan kaasdoek). Ik breng ook het receptenboekje mee en de ingredienten om een shampoo te maken.
Op woendsag plant ik het zoethout en het kleine SintJanskruid dat toch nog gegroeid is uit het beetje zaad dat ik vond op een herfstwandeling.
Alles krijgt ook elke dag een beetje water, want het is heel droog en warm weer.
Ik probeer nog een plekje te vinden voor de Engelwortel, die stond nog niet op het plan.
Deze week wil ik ook nog gaan kijken voor de stapstenen, zodra die een plaatsje hebben kunnen we ongestoord de rest van de palnten uitstippelen.
Ik wil een vakje maken met de verschillende salies die we gestekt hebben en de salie die meekwam uit de tuin in Bellegarde. En misschien redt de wede het?

Reacties