we vertrekken op vakantie

Ik loop nog even de tuin rond bekijk alle planten en plantjes nog eens. Hier en daar trek ik wat onkruid of spreek een bemoedigend woordje ;-) Ik  bewonder de bergamot bloem nog eens, vrees een beetje voor de Belladonna: hoewel ze gebloeid heeft en nu met twee bessen pronkt, ziet het takje er verder maar triest uit. Ook de Rode Spoorbloem lijkt niet echt tevreden op haar plaats.
Het Duizendblad en het Sint-Janskruid staan hier nog niet echt in bloei, hoewel het op veel plaatsen al wel zo is. Ik hoop dat ik nog kan oogsten als we terug komen.
Het kooitje rond de Nepeta schijnt te werken, de Bijvoet en de Absinthalsem doen het fantastisch. Van  de vier toortsen die ik gezaaid had, zijn er nog twee over, maar het rozet wordt echt wel groot. De druivelaar heeft mooi aantal trossen, ik snoei de overbodige takken weg en dun de trossen een beetje uit. De pruimelaar en perelaar hangen vol vruchten, de kerstomaatjes groeien goed... Wat een verschil met vorige jaren, toen er alleen maagdenpalm in de border stond.
Ik ben al benieuwd hoe de tuin eruit zal zien als we terugkomen.

Reacties