Uitdagingen - nieuwe start

Het is ondertussen alweer een jaar geleden dat er hier nog enige schrijfactiviteit was. Een jaar van vele veranderingen...
In oktober laat AkzoNobel de mensen van de R&D afdeling gaan, ik heb de keuze om bij de dienst in Sassenheim (Nederland) te blijven of mee te vertrekken met dezelfde ontslagregeling. Ik grijp de kans om mezelf te heruitvinden. Het wordt een stevige ontdekkingstocht, ik blijk mezelf nogal goed verstopt te hebben.

(Wie zoekt er nu ook een vis halverwege een boom?)
Een tweede zoektocht naar een atelierruimte of een huisje dat daarvoor kan dienen, wordt wel eind januari afgerond. Het wordt Zaffelare, een huisje met aanpalend magazijn
Tijdelijk zet deze vis een renovatiepet op en we gaan aan de slag. Maar zoals zoveel verbouwingsprojecten is het einde altijd verder af dan oorspronkelijk gepland...
Boven worden alle houten wandjes weggenomen, het dak moet eerst nog geïsoleerd worden. De elektriciteit moet vernieuwd, sanitair aangepast, magazijn omgevormd tot zaal en atelierruimte. Nog heel wat werk aan de winkel.
In mijn hoofd wordt ondertussen de lijst met alle mogelijkheden voor de toekomst wat korter en concreter, we moeten ergens starten, alles tegelijk is niet mogelijk. Ik wil ook niet echt té ver vooruit denken, dat kan op mij nog al eens verlammend werken.
Na een verkennend gesprekje met een boekhouder, een afspraak met een verzekeringsagent, het openen van een professionele(!) bankrekening is het zover, morgen trek ik naar het ondernemersloket...
Binnenkort dus wordt het TakkeTiele huis boven de doopvont gehouden.
Spannend!
Ondertussen is Takke aan haar eigen avontuur begonnen, ze trekt naar het warme zuiden. Haar spulletjes zijn verhuisd, er staat ook één en ander bij TakkeTiele, de naam blijft dus nog overeind. Het tuintje heeft er een aantal planten bij, een paar zijn nog meegekomen van onze gezamenlijke kruidenstage in de Drôme streek twee jaar geleden of vanop verschillende kruidenwandelingen, aloe's en vetplanten van Fuerte Ventura en andere Spaanse streken. Heerlijk, plantjes met een verhaal.



Tilly (Tiele)

Reacties