Om de muren van op te lopen

In het magazijn zijn de sleuven geslepen voor water- en verwarmingsleidingen, muren afgebroken en deurgaten geslepen. En ondertussen zijn de sleuven terug dicht gechapt en is ook de vloer in mijn atelier genivelleerd. De zaal is ondertussen helemaal leeg, alle bergen zand, aarde, stenen en oud ijzer zijn verwijderd. Ik probeer elke dag een rondje met de veegborstel te doen, want stof en vuil is er voldoende.
Boven in het huis is (bijna) alles wat weg kan, ook verwijderd. Er lagen nog bakstenen van de oude schoorstenen en vloerplaten. Ook daar veeg ik me een bult. Het vegen zelf doet de boel weer flink opstuiven, dus ik wacht tot het weer gaat liggen om een tweede rondje te doen. Beneden moet ik dan telkens weer met stofdoek en stofzuiger aan de slag. Het lijkt wel water naar de zee dragen, nog voor ik helemaal klaar ben, kan je alweer je naam schrijven op de kasten en tafel.
Ik loop er straks nog de (nieuwe) muren van op...
Nu ja, wat gedaan is, is gedaan.

Reacties