Tilly maakt er een potje van

Tussen alle werken door, loop ik toch even de tuin in. In de serre staan er tomatenplanten, de tomaten zijn allemaal nog groen, op eentje na. Hopelijk wil de zon toch nog een beetje helpen. Ik had wat plantajuinen in de grond gestoken maar vind er tussen het onkruid maar eentje terug. De paprika plant draagt één vrucht, de pepertjes zijn beter gelukt.
Ik pluk nog wat lavas, bieslook, peterselie, zaden van de kapucijntjes en pompoenbloemen. Alles samen toch al de moeite om een potje van te maken.
De pompoenplanten hadden een moeilijke start, van alle zaden die ik in de grond stak, zijn er maar drie die het gehaald hebben op de slakken. En die planten krijgen bloemen genoeg, alleen van het verkeerde geslacht. En zie, eindelijk vind ik toch een paar minipompoentjes.
Mijn keramiekproject is ondertussen uit de hand aan het lopen: ik maak naambordjes voor de kruidentuin, alleen komt er geen eind aan. Op dit ogenblik heb ik er een zestigtal en ik kan nog even doorgaan.


Reacties