universele taal...

Creaworkshops- Open atelier – Kruidenhuis – Zaalverhuur – Logies
Het TakkeTiele Huis
Hemelvaartweekend, drie verschillende boekingen voor de kamers, telkens voor één nacht. Alweer een "eerste keer" voor mij. 's Morgens de gasten buiten laten, kamer poetsen en terug klaar zetten, alle vuile lakens mee naar huis om te wassen, 's middags terug op post en dan maar wachten tot de nieuwe gasten arriveren.
't Was een internationaal gezelschap dit weekend, donderdag een Rotterdamse Griek met drie Griekse vriendinnen, vrijdag een Française met drie Spaanse vrienden, zaterdag een koppel Parijse Oekraïners met hun ouders. 
Vorige maand waren het nog vier Polen, twee Fransen en drie Argentijnse dames (speciaal gekomen voor een workshop keramiek ;) )
Het Huis zet Zaffelare in elk geval wel op de wereldkaart. En ik hoef me zelfs niet te verplaatsen om de wereld rond te reizen, hoe goed is dat! Een gezamenlijke taal vinden is soms een uitdaging, handen- en voetenwerk kan al eens helpen, maar we komen er wel uit.

Terwijl ik wacht tot gasten klaar zijn om te vertrekken, werk ik nog wat aan mijn eindwerk en examenwerk voor de opleiding keramiek. Ik laat me graag leiden door muziek, al dan niet een streepje of een hele veeg, een zacht geneurie of uit volle borst... "Malaika" ("Engel" in Swahili) klonk het dit weekend.
De Spaanse gasten komen zingend en lachend binnen, dit mooie lied kennen ze ook. Er zijn geen handen en voeten meer nodig om elkaar te verstaan
(image van http://songworld.com.au/)



Reacties