Breiproject - een dagboek


Do 26 mei
De eindmeet

Di 10 mei
Het rugpand is klaar, 't was even zoeken, proberen en weer uithalen om een manier te vinden om de schuine strepen van het bovenste patroon mooi te krijgen. Maar nu kan ik "vollenbak" verder

Zo 8 mei Moederdag
Alle steken die ik wil gebruiken in het breiwerk zijn nu uitgeprobeerd, de steken en rijen zijn geteld. Ik weet dus perfect wat ik wil gaan doen, nu nog de tijd vinden om het uit te voeren.
Thuis vieren we moederdag met een brunch.

Za 7 mei
De zaal klaarzetten voor het feest van zondag en ondertussen thuis ook de brunch voorbereiden. Het breien gaat niet vooruit op deze manier.
vrij 6 mei
Vandaag gasten voor één nacht op de andere kamer, bezoekers van de Opentuindagen. Snel de kamer poetsen dus, de gast die er drie weken bleef is 's ochtends vertrokken, maar komt zaterdag terug.
do 5 mei
Dit weekend zijn het Opentuindagen in Beervelde. Mijn eerste gasten zijn Engelse standhouders, die blijven tot zondag. Leuk!
Ikzelf ga thuis ook nog wat in de tuin werken.
wo 4 mei
Mia en Tilly (ik dus) gaan weer zingen, ik maak de zaal klaar. Misschien hebben we vandaag wel luisteraars. En dan toch vlug naar huis en mijn zwart-witte breiwerk weer ter hand nemen.

di 3 mei
Ik denk alvast vooruit, 't wordt weer een druk weekend met gasten op de twee kamers.
Maar alsof het allemaal nog niet genoeg is, merk ik dat de gootsteen in het Huis vol water staat. De breinaalden en  verse lakens moeten wijken voor mijn loodgieterspet, maar het mag allemaal niet baten. Mijn loodgieterscapacititen reiken letterlijk niet ver genoeg, de verstopping zit voorbij de sifon. De ontstoppingsdienst kan nog net op tijd het probleem komen verhelpen, voor de yogales begint.
Het breien loopt niet echt vlot vandaag
1 mei
Opruimen, afwassen, dweilen, de zaal is weer klaar voor de yogalessen op dinsdag en woensdag.
Het atelier geurt nog naar lavendel en munt, maar ook daar wordt schoon schip gemaakt. Ik werk nog twee trolletjes af van de kinderworkshop vorige week en haal de keramiekoven leeg. Gelukkig, de stukken van de cursisten van twee weken geleden komen er zonder brokken uit.

Toch nog even de breipennen opzij leggen en achter de draaischijf kruipen om een bierpul (een bestelling) te maken.

Het prachtige weer lokt me de tuin in, er is nog heel wat herfst en winter op te ruimen.
En om de dag af te sluiten: nu zijn we goed vertrokken



30 april
Alweer een drukke dag, 's ochtends brng ik de zaal nog verder in orde voor het lentefeest, 's middags doe ik met de kinderen een kruidenworkshop: we maken badbruisballen en een kruidenkussentje.
Ik start met het opzetten van het rugpand: 105 steken afwisselend zwart en wit







29 april
Het is vandaag de openingsreceptie voor de tentoonstelling "Enkeldromen leiden tot verandering" van Kunst omdat het Moet. Het is mijn eerte tentoonstelling, best spannend. Weinig tijd om te breien dus.

28 april

Het is Opendeurweek op de muziekschool, tijdens de bardienst zijn er ook wel minder drukke momenten. Tussen het uitschenken door brei ik een proeflapje en probeer ik een paar rondbreinaaden uit. 













27 april
Hoera, het pakje is aangekomen


24 april 

In afwachting van de wol, kruip ik al even in de pennen om wat zwart wit patronen uit te proberen

Reacties