De tuin

Ik ging met Laura een boodschap doen en op de terugweg, alweer langs een stil straatje met aan de ene kant enkel maar weiden, zie ik een uitgebloeide sierpapaver soort staan. Ik stop onmiddellijk (en krijg een soort déjà-vue, remmen voor een plantje??) en pluk er een aantal, maar waarschijnlijk zijn ze nog niet droog genoeg.
Verderop moet ik alweer stoppen om Sint-Janskruid en duizendblad te plukken

In de tuin plant ik de laatste plantjes uit Bellegarde: de Griekse Allant en een Meekrap plantje. Het laatste is er tegen alle verwachtingen in toch bovenop gekomen, ik had een takje meegenomen dat Maurice uit de grond getrokken had, om de oranje gekleurde wortel te tonen, maar er was maar een klein stukje van de wortel los gekomen.

Alles krijgt nog eens een flinke geut water, maar het lijkt erop dat de vlinderstruik het niet zal overleven.

Reacties