met de lente schiet ook deze blog weer uit



ja, er is wel één en ader gebeurd sedert de laatste blog in november. Ons eindwerk heeft volledig vorm gekregen en zijn weg gevonden naar onze docent.
De cover is gemaakt met afdrukken van een goudsbloem, basilicum, kaasjeskruid en salie soort. Er werd bijgekleurd met koffie, curcuma en rode bietensap.

En toen kwam opeens alles samen,  aankondiging van ontslag, zowel bij mij als bij Geert en nog wat gezondsheidsperikelen, een zona, een stressallergie, een dubbele hernia in de nek. Maar ondertussen zijn we een operatie verder en heeft mijn halve trouwboek alweer werk. Ik heb nog even tijd om te heroriënteren.

En kijk, dan wordt het toch weer lente. De tuin ligt er nogal verwaarloosd bij, het onkruid en het mos doen het heel goed, het is nu maar de vraag of ook onze plantjes die we van overal en nergens verzameld hebben de kop weer zullen opsteken.  En ik ben nog niet helemaal de oude, hoewel ik nog in ziekenverlof ben en dus "hopen" tijd heb, lukt het nog niet echt om in de tuin te werken. Elke dag meer dan een half uurtje zit er voorlopig niet in. Ik heb wel een deel van het Onzelievevrouwebedstro weggehaald uit de kruidenhoek en verplaatst naar een meer schaduwrijke omgeving. De Maitrank zal er dit jaar weer niet bij zijn, ik denk niet dat ze nu nog genoeg zullen aarden om over een maand al bloemen te krijgen.
Maar ik geniet wel van de tuin die weer tot leven komt (hoewel, ook de slakken zijn alweer van de partij), de bloesems van de fruitbomen, de forsythia in bloei, de maartse viooltjes,
Maar alla, ik heb wel al een 26 soorten zaadjes gezaaid in kleine potjes. Ik ben maar eens gaan schooien bij het tuincenter hier in de buurt, in een opruimbui hier zijn alle zo zorgvuldig bewaarde potjes tussen het vuilnis geraakt :-(
En het eerste resultaat laat niet op zich wachten: de zonnebloemen, reukerwtjes en amarant steken al hun kopjes op. Vandaag zaaide ik nog radijsjes, dille en bonenkruid. Ik stak ook de bolletjes van de saffraankrokussen in potjes, hoewel ik niet goed weet wanneer ik dit het beste doe. Vorig jaar had ik ze al in het najaar geplant, maar meer dan bladeren hebben ze niet gekregen. Ik probeer het dus nu maar eens in het voorjaar.
En de Aloe Vera heeft heel scheuten gekregen, ik heb ze losgesneden en geplant, hopelijk blijven de meeste leven.
spannend allemaal...

Reacties