De Takketiele kat

De logé van het Huis zit echt wel op haar plaats, meer dan genoeg tactiliteit.

Als ik wat rondsnuister op het internet kom ik het volgende tegen over tactiliteit:
  • een term in de architectuur die aangeeft hoe een materiaal aanvoelt en hoe de gewaarwording van degene is die het materaal aanraakt.
  • proevend voelen, met de tastzin uitzoeken
  • ivm papier: Tactiliteit geeft een extra aspect aan drukwerk. Het vraagt om gestreeld en aangeraakt te worden. Laat het interactief meespelen in uw creatieproces. 
 Tigra past dan vooral in de laatste categorie, als ik ga zitten om iets creatief te doen, springt ze er zeer interactief tussen en vraagt om gestreeld en aangeraakt te worden. Kan als eens gevaarlijk worden als ik met naald en draad bezig ben :)
Ondertussen kan ik al binnenkomen zonder dat ze verdwijnt achter de zetel en loopt ze al eens (voorzichtig) mee naar buiten als ik onkruid wil wieden op de binnenplaats. 
Op zaterdag hadden we boventonenzang repetitie, en toen kwam ze zelfs tussen ons in zitten, toen we uitgezongen waren en rustig was gaan zitten in de zetels. (Of was ze vooral geïnteresseerd in de frietjes?) 
In elk geval zorgt ze ervoor dat ik elke dag naar het Huis kom, ook op de dagen dat al eens niet wil lukken. Ik zal ze missen als ze naar Spanje verhuist.


 

Reacties