van sanitair en containers


De laatste hectische vrijdag voor ons gezinsweekje in Noirmoutier:
Ik ben al een aantal weken op zoek naar een firma om het sanitair en de verwarming te installeren in Zaffelare, maar het antwoord is steevast:"maar madammeke, we zijn de komende maanden volgeboekt!" Tenminste, als er al een antwoord komt. Crisis? Blijkbaar niet in deze sector. Maar zowaar, uiteindelijk valt er toch een offerte in de bus. Ik moet wel eventjes gaan zitten en slikken als ik het totaalbedrag zie. Maar als ik een beetje verder kijk, blijkt er toch een fout in te staan, in het magazijn en het huis zijn er ongeveer evenveel aansluitingspunten nodig. In het huis blijken die echter 15000€ meer te kosten. Als ik contact opneem, blijkt dit inderdaad een vergissing te zijn EN ik krijg de belofte dat de werken de tweede helft van augustus uitgevoerd kunnen worden. De bestelling wordt geplaatst op de laatste dag voor de jaarlijkse vakantie. Zo, dat kan afgestreept worden op mijn lange todo lijst.
Op naar de volgende klus: in het magazijn is de oude muur afgebroken in mijn toekomstig atelier, er moet een nieuwe gezet worden 1,5m verder. Alleen ligt er nu dus een berg steenpuin in de weg. Ik wil die graag geruimd hebben voor de metselaars terug zijn van vakantie. Snel nog een containerfirma opzoeken, maar dan moet er blijkbaar een vergunning van de gemeente zijn om die op de openbare weg te mogen plaatsen. Voor de containerfirma is het de laatste dag voor hún sluiting, snel nog naar de aambtenaar van mobiliteit bellen... En zowaar, alles kan telefonisch geregeld worden, de vergunning zal met de post opgestuurd worden. Het laatste jobke van de "container"chauffeur voor zijn vakantie wordt dus een containerke afzetten in Zaffelare. Alleen moet ik aanwezig zijn, maar ik moet ook nog naar Brussel.
Maar, bijna op de minuut ben ik op tijd terug, komt alles op zijn pootjes terecht. De container wordt afgeleverd, die kunnen we dus gaan vullen na ons weekje-weg. En nu valiezen maken en wegwezen...

Reacties