Een weekje grasduinen in Bredene

Vorige week zaten we een weekje in Bredene, aan onze eigen Noordzee kust. Ik ga wat (helm)grasduinen, met mijn plantengidsje in de hand. In de tuin van ons vakantiehuisje staan er een heleboel papavers. Ik ben dol op de zaaddozen, ze zijn niet alleen decoratief, maar ook stevig genoeg om mee te stempelen in de klei. Ik (her)ontdekt weer een hele waslijst aan planten. De meesten zijn oude bekenden, maar ik leer toch weer bij: jacobsladder.
We bezoeken het "kruidenboerderietje" in Stalhille, goed voor een lekkere kop thee in de gezellige tuin, uit het sfeervolle winkeltje neem ik een hoofd vol ideetjes mee. We keren terug via Damme, daar vind ik Terra Flamma, een leuke keramiekwinkel die me op het idee brengt om labels te maken voor mijn eigen kruidentuin. Ik vind mijn kruidenverzamling nog bescheiden, maar als ik alle namen opschrijf, kom ik zowaar aan een hondertal. Werk aan de winkel dus.
Als we thuis komen, ontvangt de tuin me met overvloed, prachtige kersen, rode en zwarte bessen, aardbeien...Plukken en smullen maar. Aangezien ik de enige confituur-eter ben, vries ik de rode bessen in, zo kan ik een potje gelei maken, telkens als ik er zin in heb.



Reacties