Wat los zit vastmaken, wat vast zit losmaken


In het magazijn komen de isolatieplaten van het dak los, de nagels die de vorige eigenaars gebruikten zijn maar net iets langer dan het isolatiemateriaal dik is. Dus haal ik een paar kilo (langere) nagels en wat los zit wordt terug vastgemaakt. Geen lachertje, het is een hele oppervlakte. Terwijl er op één plaats getimmerd wordt, regent het op verderop nagels, geen overbodig werkje dus.






Ondertussen wordt achteraan in het magazijn een oude muur afgebroken, een nieuwe fundering gemaakt en een nieuwe muur gezet. Daar wordt wat vast zit losgemaakt: de isolatie wordt verwijderd, het poortje weggehaald en het stukje dak gaat er af. Mijn atelier krijgt langzaam aan vorm. 






Ik durf al eens voorzichtig beginnen denken aan inrichting. De man van het sanitair en de verwarming komt langs, we bekijken waar de toiletten, verwarming, warm en koud water moeten komen, hoe de afvoer moet lopen en of alles praktisch haalbaar is. We komen geen onoplosbare problemen tegen.

 Ik begin aan een eerste draft versie van de website. Er komt heel wat bij kijken, ik heb straks een reserveringssysteem nodig voor de kamers en de zaal, fotogalerijen, een logo, een contactformulier, ik moet verder nadenken over een concreet aanbod om mee te starten en over prijzen. Ook in mijn hoofd raken een aantal dingen los die vastzaten en omgekeerd.

I






Reacties