Hoog bezoek in het Huis

            Het TakkeTiele Huis - Creaworkshops - Open Atelier - Kruidenhuis - Zaalverhuur - Logies www.takketiele.be
Oef, 't is een week van late avonden en vroege ochtenden. Niet alleen moet het Huis blinken, er was nog heel wat te regelen. Iets te drinken en te eten (wat, voor hoeveel personen???), o ja, dan ook nog glazen, kopjes, schalen... Euh, dus ook nog tafels, een percolator, waterkoker, servetten. Er moet afgewassen kunnen worden, dus hebben we teiltjes, keukenhanddoeken en dweilen nodig (en een tafel om dat allemaal op te zetten, het keukengedeelte is nog niet afgewerkt, dus het is een beetje improviseren) De ramen zijn nog niet vervangen, om ze een beetje te camoufleren haal ik meters en meters stof, ik vind zowaar "mijn" kleuren. Elke afgeronde taak lijkt twee nieuwe ideeën met zich mee te brengen. Ik zoek de spullen uit als demonstratie materiaal voor de workshops, nog meer tafels nodig, opnieuw stoffen halen  om de tafels te bedekken. Mijn gsm laat het afweten, blijkbaar is mijn sim kaart versleten, dus ga ik ook nog eens naar de mediawinkel. Tussendoor nog een blitzbezoek aan de kapper, snel gaan shoppen... Er moet nog vanalles geschilderd worden, plafonds afgewerkt, laminaat gelegd en het is hoopvol wachten geblazen op de binnendeuren. Ik contacteer, veel te laat, de pianist die ondertussen natuurlijk al andere verplichtingen heeft, maar kijk, Simon is wel nog vrij op zaterdagavond.
Ik wil nog een kunstenaar contacteren om een paar werken tentoon te stellen. Een vroegere klasgenote, Pauline Schreibers, maakt prachtige bronzen beelden, dus ik stel een voorzichtige vraag. En ik krijg een enthousiast antwoord, zo komen "Three Ladies", Clotho Lachesis en Atropos twee dagen op bezoek. Het zijn drie mooie madammen, deze schikgodinnen, en zoals Pauline het zelf zegt "geen dames om schrik van te hebben". Zoals ze met de (levens)draad aan de slag gaan, spinnend, wevend, zwaaiend met de schaar, lijkt het wel alsof ze voor dit Huis gemaakt zijn :) Bedankt Pauline!

De deuren worden op de valreep geleverd, drie ervan kunnen nog geplaatst worden (al wordt dat nachtwerk). Ik haal nog wat meters stof om de andere deurgaten af te sluiten. Vijf minuten voor de deur opengaat wordt er nog geboord en gestofzuigd...
Ongelooflijk, hoe alles op zijn plaats valt.


OHH I GET BY WITH A LITTLE HELP FROM MY FRIENDS

HMM I GET HIGH WITH A LITTLE HELP FROM MY FRIENDS
HMM I'M GONNA TRY WITH A LITTLE HELP FROM MY FRIENDS

Reacties